Direktlänk till inlägg 5 mars 2007

Hundutställning Vasalopp o bad!

Av rickland - 5 mars 2007 10:25

I lördags var vi till Heby ridhus och tittade på en massa stiliga älghunar av olika raser! Måste titta runt lite om vi ska kunna välja kennel till vår blivande valp! Jag vill ha en gråhund och Tobias en jämthund! Men det är ju inte jag som bestämmer i detta fall! Jämthundarna är jättefina men när man har haft en stor hund som Hero och är en liten människa själv så är det ju lättare med en mindre ras så klart! Hero är ju en lösgående hund för det mesta och så blir ju inte fallet med en älghund! Men vi får väll uppfostra den väl att gå i koppel;) Jag vet inte om vi blev så mycket klokare av att titta på hundarna där men såg en hel del trevliga hundar! King o Hero tyckte att det var trevligt o intressant med alla hundar! De är för snälla våra herrar! Skönt!Igår gick vasaloppet på tv! Så vi gjorde ett eget på em! Nja inte riktigt då! Vi gick en skapligt lång runda på 1.2 mil! Hela flocken! I strålande solsken o takdropp! Härligt!Så idag är det trötta hundar! O ömma tassar på Hero som minst sprang det dubbla!Idag står det hundvård på schemat! Öronrengöring bad och smörjande av tassar! Inte så uppskattat men ack så välbehövligt! Ha en bra vecka alla!!(Ett liten kommentar om våran blogg skulle uppskattas så vi vet vem som kikar in här. Bara att klicka på kommentera.)

 
 
Ingen bild

Tuna

6 mars 2007 13:16

Jag är jätteintresserad av vad King gör på dagarna. Han måste ha massor att berätta. Mera bilder också!!

 
Tuna

Tuna

9 mars 2007 09:47

Du har blivit "tagen" av mig!
Läs vidare i min egen blogg.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

9 mars 2007 17:10

Hej, hittade in via bloggagratis hemsida. Ville bara lämna ett avtryck efter mig.
//Sacco

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Johanna

10 april 2007 15:49

Tänkte bara säga att gråhundar är underbara och en riktigt frisk ras och som sagt, smidigare eftersom de är lite mindre än jämtarna. Så... stå på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rickland - 17 juni 2008 11:18

Länge sedan sist! Vi håller på att göra en ny blogg! Adressen dit är: http://vretalvenscastor.blogspot.com/ Välkommen dit! ...

Av rickland - 12 mars 2008 15:20

Castor 1 år idag!:) Och tack till gammelmatte Ingegärd som skickade protokollet från utställningen som Tobbe glömde!   Så här stod det där: Helhetsintryck: Mycket god   Ja inte så lätt att läsa men jag skriver det jag kan se: Utmärkt hals, bra vinkel...

Av rickland - 9 mars 2008 18:21

gick av stapeln i Sala och han fick en etta och en fjärde placering utav 12 st jämthundar i juniorklassen! Kul! Castors bror Mikke var också med och han fick en etta och kom på en andra placering. Tyvärr så var inte matte med, fast hon gärna skulle v...

Av rickland - 25 februari 2008 14:19

Nu var det länge sedan vi uppdaterade bloggen! Men livet rullar på med stormsteg med våran lilla tjej o alla hundarna! Det har blivit en del jakt med Castor men det överlåter jag till Tobbe att skriva om! De har börjat löpträna tillsammans och det gå...

Av rickland - 21 november 2007 13:03

Har det nu blivit! En liten tjej som föddes den 15 november! Hundarna är mycket nyfiken på henne och nosar försiktigt! King bryr sig knappt alls men Hero o Castor desto mer! Castor tyckte nog att det var  hennes för han motade bort Hero här om dagen!...

Presentation

Omröstning

Besökare! Jagar du älg?
 Ja med min hund!
 Ja sitter på pass!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards