Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Sista jaktdagen denna vecka!

Av rickland - 12 oktober 2007 10:48

Började med att en skytt talade om att han skjutit på en kapital hjort som gått vidare in i såten bakom honom. Så jag tog King och åkte dit och spårade på. Hjorten låg efter ca 100 m. Perfekt skott.


Senare på dagen tog King upp älgko med kalv, som jag fick smyga på i ca en halv timme då jag fick syn på älgarna som ej var tillåtna. Vi får ju ej skjuta mera kalv. (funderar på att byta ut en stor mot en kalv).


Eftersom jag vill att Castor ska tränas in på älg först, fick han sitta i bilen medans vi spårade på hjorten. Lite synd sen eftersom King fick tag på  älg:(


Bilder nedan på hjorten: Skytten och den 27 taggade hjorten!

 
 
Ingen bild

stalbopia@telia.com

28 november 2007 16:28

Hej Tobias !
Du har väl blivit ned ringd av tidningar förstår jag sedan du fick omkull 27 taggaren ? Går det att få kontakt med dig per telefon eller mejl för att göra ett repotage i vår medlemstidning Svensk Hjortavel(maken och jag har nämligen ett dovhjortshägn i grannbyn till Gräsbo)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rickland - 17 juni 2008 11:18

Länge sedan sist! Vi håller på att göra en ny blogg! Adressen dit är: http://vretalvenscastor.blogspot.com/ Välkommen dit! ...

Av rickland - 12 mars 2008 15:20

Castor 1 år idag!:) Och tack till gammelmatte Ingegärd som skickade protokollet från utställningen som Tobbe glömde!   Så här stod det där: Helhetsintryck: Mycket god   Ja inte så lätt att läsa men jag skriver det jag kan se: Utmärkt hals, bra vinkel...

Av rickland - 9 mars 2008 18:21

gick av stapeln i Sala och han fick en etta och en fjärde placering utav 12 st jämthundar i juniorklassen! Kul! Castors bror Mikke var också med och han fick en etta och kom på en andra placering. Tyvärr så var inte matte med, fast hon gärna skulle v...

Av rickland - 25 februari 2008 14:19

Nu var det länge sedan vi uppdaterade bloggen! Men livet rullar på med stormsteg med våran lilla tjej o alla hundarna! Det har blivit en del jakt med Castor men det överlåter jag till Tobbe att skriva om! De har börjat löpträna tillsammans och det gå...

Av rickland - 21 november 2007 13:03

Har det nu blivit! En liten tjej som föddes den 15 november! Hundarna är mycket nyfiken på henne och nosar försiktigt! King bryr sig knappt alls men Hero o Castor desto mer! Castor tyckte nog att det var  hennes för han motade bort Hero här om dagen!...

Presentation

Omröstning

Besökare! Jagar du älg?
 Ja med min hund!
 Ja sitter på pass!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards